miércoles, 22 de octubre de 2014

IKT IRAKURGAIA

Gaur egungo gizartea, -materialista, -globalizatua, -digitala, eta informazio eta ezagutzaren-, komunikazioaren- eta irudiaren- gizartea bezalako etiketekin, oso zaila da definizio zehatz bat jartzea, eta zailtasun berdina izaten ari da eskolaren definizio zehatz bat eratzeko.

Eskola gehienak oraindik liburu, testu eta idazketa tradizionalari nagusitasuna ematen diote. Oso eskola gutxik teknologia berrietan oinarritzen dira klaseko eta kanpoko errealitatearen artean sor daitezkeen desoreka beldurragaitik. 

Izan ere, gaurko eskolaren funtzio nagusiak, IKTri begira asko dira: Gizartearen ezaugarriei hobeto egokitzea eta alfabetizatze digitala sustatzea, eten digitala sahiestea eta inklusio digitala bultzatzea eta hezkuntza eredua berriztatzea, hau da, Informazio eta Komunikazioaren Teknologiak ikasgela barruan integratzea.Izan ere, IKTari esker, ikasleen aktibotasuna, talde-lana, gaien arteko eta errealitatearekiko lotura eta motibazioa landu daiteke,

Aurretik esandakoagatik, beraz, gaur egun, tresna teknologiko asko eskaintzen dira klase barruan erabiltzeko.Tresna hauen artean hauek dira erabilgarrienak: Blogak, ikasleek artikuluak eta blogak igotzeko; Wikiak, talde-lana sustatzeko;Webquest-ak, edozein gai jorratzeko; Marka.gune sozialak, irakasleak ikasleekin esteka interesgarriak konpartitu ahal izateko; Podcast-ak, ikasleei audio eta bideo proiektuak eskatzeko; Mapa-kontzeptualak, ikasleek ideia nagusiak modu egokiak kokatzen ikasteko; Moodle, ikasleei gelatik kanpo irakurgaiak, bakarka edo taldeko lana bidaltzeko, etab.; eta azkenik, Bideojokoak, aktibotasuna, talde-lana, errealitatearekiko lotura eta motibazio moduko kontzeptuetan sakontzeko.

GALDERAK

-Zer gerta daiteke etorkizunean etxean teknologia erabiltzeko baliabidea ez dutenekin eta klasean alfabetizatze digitala modu oinarritzat eskuratzeko eskubidea ez dutenekin?

-Gaur egun lan egiten ari diren irakasleak, eta aintzinean jaso zuten hezkuntz tradizionalarekin, nola eman dezakete alfabetizatze teknologiko egoki bat?

BOST HITZ GAKO
-IKT, Alfabetizatze teknologikoa, lan-taldea, tresna digitala, ikasketa esanguratsua

1. ETA 2. SAIO PRAKTIKOAK

Kaixo!
 Pasaden ostegun eta ostiralean IKT-ko lehenengo bi klase praktikoak izan genituen. Lehenengo klasean, lehenengo hamar minutuak ordenagailuekin ikertzen egon ginen. Geroago, ikasle bakoitzaren aurkezpena egin genuen eta guretzat IKT-ri buruz zer espero genuen eta, momentuz, interesgarriak eta ez interesgarriak iruditzen ari zitzaizkigun ezaugarriak azaltzeko aukera izan genuen. Azkenean, IKT-tik izan genituen hainbat zalantza argitzeko denbora izan genuen.

Bigarren klase praktikoan Bloga martxan jarri genuen. Bloga sortu egin genuen, gure gustora diseinatu eta sarreratxo bat egin genuen gure burua aurkeztuz. Honekin amaitu eta gero, aste honetarako egin behar ziren gainerako sarrerekin hasi ginen.

 Klase praktikora, hasieran, nahiko galduta  sartu nintzen, klase teorikotik oso gutxi argi atera nuelako. Bertan, nire burua aurkezterako orduan, aurreko sarreran pentsatzen nuen berbera azaldu nuen eta ikasgaiari buruzko alde on eta beste txar bat atera egin nuen. Alde batetik, gustatu zitzaidan Blog bat erabiltzeko ideia, astero gure hausnarketak eta hezkuntzari buruzko berriak igotzeko oso tresna erabilgarria zelako. Baina bestalde, ez zitzaidan asko gustatu ikasgaiaren antolaketa zehatz bat ez izatea, gehiago kostatuko zaidalako ikasgai honetan bideratzea.